בלוג

סיוע בזמן מלחמת חרבות ברזל: מיקוד מסרים בפניה לקהילת תורמים.ות Appeals

השעות נוקפות וככל שאנחנו מתרחקים מהבוקר המקולל של שמחת תורה ומעמיקים אל המציאות הנוראה שעוד לפנינו, תמונת הצרכים הלאומית מתבהרת. מה שאנחנו באמת צריכות.ים זו הנהגה אבל עד שזה יקרה (אם בכלל), עמותות וארגונים חברתיים נמצאים עמוק בשטח ועושים את מה שהם יודעים הכי טוב לעשות: לתת סיוע מציל חיים בשטח לכל מי שצריכ.ה בלי לחשוב פעמיים בכלל. תמשיכו כך, אתם.ן מצילי החיים והחברה בישראל.

אבל באותו הזמן, חשוב מאוד שתכינו את עצמכם לימים הבאים וליום שאחרי מבחינת כספית! הסיוע שאתם.ן מספקים.ות מצריך משאבים וככל שתפעילו את הקהילה מוקדם יותר לגיוס משאבים כך תוכלו להמשיך בסיוע, לאורך זמן ומבלי לשלם את המחיר ביום שאחרי. לכן חשוב מאוד למקד את המסרים שלכם.ן לקהילת התורמים.ות כדי להניע אותם לפעולה ולתרומה. הנקודות הבאות יעזרו לכם להתמקד ולמקד, להיות ברורים למה התרומות ישמשו ומדוע צריך אותן עכשיו יותר מתמיד.

מפגש מקוון בנושא פיתוח משאבים במלחמה, יחד עם מנהיגות אזרחית

הדגישו את הדחיפות: יומיים לתוך התופת וקשה לתפוס, בייחוד מרחוק, שהסיוט לא מתקרב לסיום. ודאו שהקהילה בחו״ל מודעת לכך ושהפעולות שאתם עושים היום נועדו לצמצם נזק מיידי וגם עתידי. התרומה נדרשת לפעולה מיידית שעשויה לצמצם נזק עתידי.

מקדו את השפה: השתמשו בשפת הווה, כאן ועכשיו (אנחנו מעניקים כבר יומיים רצופים סיוע ל…. והצפי שעוד נצטרך לסייע לעוד…. בשבועות הקרובים). הקהילות היהודיות בעולם כולו מוזנות מהתקשורת המקומית- צאו מנקודת הנחה שאתם יודעים.ות יותר פרטים ויכולים לתת הבהרות. 

חדדו את המקצועיות: כתבו בצורה ברורה מה התכנית שלכם.ן לסיוע. יותר מדויק- מה אתם עושים ומה תעשו ומדוע זו דרך הפעולה שלכם. כך תחזקו את הרושם והתדמית שלכם.ן כגוף המקצועי שאתם.

כתבו טקסט קצר ומובן: מקדו את העובדות של המלחמה רק למה שקשור לפעילות שלכם, הימנעו מקונטקסט רחב מדי. זה גם עשוי לבלבל, וגם אוכל ראש שלא לצורך. אתם כאן כדי להסביר את המצב- לא להעניק פרשנות בשלב זה.

השאירו את השיח בדיוק ולא בפירוט: המציאות שלנו תמשיך להשתנות בקצב מסחרר בעתיד הקרוב. אנחנו לא יודעים.ות איך וכמה וחשוב לזכור את זה כדי לא להיסחף בנסיון לשים דדליין או יעד שאין לו גיבוי מבחינת הסיוע שלכם.ן. כתבו בצורה מדויקת מה תכנית הפעולה לימים הקרובים או לשבוע הקרוב והשאירו פתח לשינויים ככל שתזדקקו להם. תורמ.ת שמרגיש.ה, בדיעבד, שלא ניתנה לו תמונה מדויקת עלול להיפרד מכם מבלי שתדעו בכלל.

הנעה לפעולה ברורה: אל תשאירו מקום לספק בהנעה לפעולה והביעו בדיוק מה שתרצו שהתורמים.ות יעשו- ביצוע תרומה. ודאו שאתם.ן מסבירים במדויק מה הן דרכי התרומה השונות לעמותה.

לסיום: הפילנתרופיה כבר מזיזה את עצמי וכבר קיבלתי כמה עדכונים מארגוני גג של פילנתרופיה שממליצים לתורמים.ות כיצד ולהיכן לתרום. עם כל הכבוד, לא ברור לי איך מישהו שיושב בחו״ל יודע בדיוק מה צריך ואיפה וגם לא ברור לי למה ההפניה היא לכמה ארגוני ענק בלבד. 

זה הזמן שלכם להעביר מסרים ישירים לתורמים.ות ולתפוס את המקום של יודעי-דבר מהשטח. לאורך זמן המיצוב הזה יעזור לכם.ן מול הקהילה.

דילוג לתוכן